Saturday, May 1, 2010

Me vs Movie (IX)

IRON MAN 2 ROCKS!!!


Rasanya ramai dah pun buat review pesal Iron Man 2 nih dan rasanya semua pun kata best. Mesti korang terkejut kalau aku kata bagi aku filem ni tak best.




Heheh sebenarnya aku gurau jer :). Memang filem ni, macam Belog Cap Ayam kata, mantop malatop... 

Ni filem superhero ketiga yang pada pendapat sequelnya lebih best dari 1st filem (Spiderman 2 & Batman: The Dark Knight).



Aku jugak dah jatuh cinta dengan Scarlett Johansson aka Black Widow. Dah le cun melecun, lawan pun perghhh penuh skill.


Memang scene dia lawan tu superb abih. Macam sama plak pose dia dengan Iron Man :)


 

Cuma aku agak kureng dengan Whiplash. Dia memang best sebagai musuh Iron Man, cuma aku rasa dia kurang jahat/kejam dan terlampau kelakar.  



Aku rasa Justin Hammer lagi jahat tapi sayangnya dia kurang cerdik kalu tak mesti lagi best. Mungkin memang itu tujuan direktor. Mana boleh pesaing Tony Stark lagi hebat dari dia, kan?




Aku suka gak War Machine, partner Iron Man tapi kehebatannya masih belum nampak lagi. Aku tak kisah sangat dia tukar pelakon untuk filem ni. Mungkin sebab direktor nak tonjolkan karektor yang dirasakan pelakon sebelum ini tak mampu bawak.




Samuel Jackson sebagai Nick Fury pun lebih menonjol dalam filem ni dan tak mengecewakan langsung. Hint berkenaan kumpulan Avengers yang dia tengah rekrut pun banyak ditonjolkan dalam filem ni. 


Jadi bagi yang belum tonton, aku memang rekomen sangat-sangat untuk gi tonton di panggung terdekat. 

Final verdict - 5 stars.



PS: bagi yang belum tonton, tunggu sampai abih end credit/lagu penutup sebab ada hint untuk filem Thor.


Nuffnang

Advertlets

Ping Busuk